keskiviikko 27. toukokuuta 2009

På svenka huumoria

En man kommer in hos doktorn:
- Snälla doktorn, hjälp mig. Det gör ont när jag gör så här, säger han och pekar på sin näsa. Det gör också ont när jag gör så här, säger han och pekar på sin vänstra armbåge. Och det gör ont när jag gör så här, säger han och pekar på sin mage.
- Aha, säger doktorn, jag vet vad det är! Du har brutit fingret!

Den gamle sjömannen intervjuades med anledning av sin 80-årsdag. Intervjuaren:
- Vill ni berätta litet om den värsta storm ni råkat ut för?
Sjömannen:
- Ja, låt mej se, det måste ha varit det året jag var nygift och spottade snus en gång på golvet i finrummet!

En äldre dam stiger på bussen. En ung flicka ville lämna sittplatsen åt henne.
- Oh nej, säger kärringen, jag kan få sjukdomar, sätet är alldeles varm efter dig!
- Då kan du sätta dig på isbjörnens pitt! Svarar flickan.
- Hörde du, vad hon sagt, vänder kärringen till busschauffören.
- Jag beklagar, svarar chauffören, men jag kör bara till centralen, ej till nordpolen!