Lähes joka kymmenennellä suomalaisella ei ole verkkopankkitunnuksia
Pankkien sähköisten palvelujen ulkopuolelle jäävät ovat väliinputoajia, jotka maksavat kalliisti palveluistaan.
Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV)
julkaisema selvitys osoittaa, että pankkiasiakkaat ovat jakautumassa
entistä selvemmin kahteen eriarvoiseen leiriin.
Pankkipalvelut 2015 -selvityksen mukaan valtaosa suomalaisista hyödyntää pankkien sähköisiä palveluja. Laskujen maksamiseen ja tilitapahtumien seuraamiseen käytetään verkkopankkia tai pankkien mobiilipalveluita. Näitä pidetään helppoina ja edullisina.
Laskut maksetaan pankkien maksupalvelukuorilla tai pankkikonttorin tiskillä. Tilitapahtumia seurataan paperiselta tiliotteelta tai automaatilta. Palveluja pidetään kalliina.
Tähän ryhmään kuuluu nuoria, eläkeläisiä, pienituloisia ja matalasti koulutettuja. Iäkkäimmistä eli 75-84 -vuotiaista lähes joka neljäs hoiti laskunmaksun konttorissa.
TNS Gallup haastatteli touko-kesäkuussa puhelimitse yhteensä tuhatta 18-84 suomalaista.
Pankkipalvelut 2015 -selvityksen mukaan valtaosa suomalaisista hyödyntää pankkien sähköisiä palveluja. Laskujen maksamiseen ja tilitapahtumien seuraamiseen käytetään verkkopankkia tai pankkien mobiilipalveluita. Näitä pidetään helppoina ja edullisina.
Lue myös nämä:
Noin joka kymmenes asiakas on kuitenkin sähköisten palvelujen
ulkopuolella. Yhteensä noin 400 000 suomalaisella ei ole
verkkopankkitunnuksia.Laskut maksetaan pankkien maksupalvelukuorilla tai pankkikonttorin tiskillä. Tilitapahtumia seurataan paperiselta tiliotteelta tai automaatilta. Palveluja pidetään kalliina.
Tähän ryhmään kuuluu nuoria, eläkeläisiä, pienituloisia ja matalasti koulutettuja. Iäkkäimmistä eli 75-84 -vuotiaista lähes joka neljäs hoiti laskunmaksun konttorissa.
TNS Gallup haastatteli touko-kesäkuussa puhelimitse yhteensä tuhatta 18-84 suomalaista.