torstai 31. maaliskuuta 2016


<span>För två år sedan hade Shirley Webb, 78, svårt att gå i trappor. Spana in henne nu!</span>
För två år sedan hade Shirley Webb, 78, svårt att gå i trappor. Spana in henne nu!
Foto: Instagram
Visa i helskärm

78-åringen hade svårt att gå - nu äger hon alla i marklyft

Vissa är helt enkelt naturbegåvningar.
För två år sedan hade 78-åriga Shirley Webb svårt att gå i trappor och behövde hjälp att resa sig.
Nu lyfter hon över 100 kilo i marklyft på gymmet.
– Ungdomarna tittar på mig och ger mig high fives, säger Shirley enligtWomens Health Magazine.
ANNONS
Ni vet känslan när en pensionär kör om en på motorvägen?
Multiplicera den förnimmelsen med 100 så fattar ni hur det känns att gå till gymmet tillsammans med Shirley Webb.
För bara två år sedan hade hon aldrig satt sin fot på ett gym. Den enda träning hon fick var när hon klippte gräsmattan. Men så följde hon med ett av sina barnbarn till gymmet och där och då förändrades allt.
Nu har Shirley gjort viral succé med en video där hon gör marklyft med 103 kilo. Vad som gör det hela än mer fantastiskt hur det tycks vara hur lätt som helst!

LÄS OCKSÅ: 7 svinjobbiga typer vi alla träffat på gymmet

Siktar mot det amerikanska rekordet.

– Varje gång hon kommer hit välkomnas hon av alla. Det är verkligen imponerande, säger hennes tränare John Wright till sportsajten ESPN.
– Shirley inspirerar alla som kommer hit.
Just nu har håller Shirley rekordet för marklyft i delstaterna Illinois och Missouri i sin åldersgrupp. Hennes mål är att nå det amerikanska rekordet - vilket inte lär vara några problem eftersom det i nuläget inte finns något nationellt rekord så högt upp i åldrarna. Tävlingen går av stapeln i juni.
78-åringen tränar två gånger i veckan och har inga planer på att sluta.
– Ungdomarna tittar på mig och ger mig high fives. Jag är en stjärna här, säger hon och fyller i:
– Jag känner mig som en helt ny människa nu när jag tränar.