maanantai 22. helmikuuta 2016

Yogaövningarna som hjälper dig att somna

www.expressen.se/halsoliv/halsa/yogaovningarna-som-hjalper-dig-att-somna/ 

Yogaläraren Ullis Karlsson led själv av svåra sömnproblem innan hon upptäckte yogan.
I "Vardagspuls" visar hon tre enkla övningar som hjälper dig somna som en stock.
ANNONS
I 20 års tid kämpade Ullis Karlsson med svåra sömnproblem och funderade vid flera tillfällen på att ta sitt eget liv.
– Jag sov bara en kvart per natt under en väldigt lång tid. Jag var som en knarkare, tålde inte ljud eller ljus, säger hon i "Vardagspuls" som görs i samarbete med Expressen-TV och Hälsoliv.
I dag har livet vänt - tack vare yogan. Ullis har fortfarande svårt att sova, då och då, men kan numera hantera det.
– Förut så handlade hela mitt liv om prestation. I dag känner jag mig mer vän med hela mig och jag gör det jag tycker om, säger hon.
I klippet ovan visar hon tre enkla övningar som hjälper dig att somna.
Testa dig själv på Vardagspuls.se: Vilken typ av yoga passar dig?
Mer om mat, träning och hälsa hittar du på Vardagspuls.se.